ניהול משימות

סגנון חשיבה – מתכללת

חשיבה ממבט-על המאפשרת לבחון את התמונה המלאה ולהביא בחשבון את כלל השיקולים, ההזדמנויות והסיכונים במצב. החשיבה המתכללת מאפשרת לקבל החלטות מושכלות המתבססות על תכנון ושיקול דעת. מאפיינים אלו מסייעים לתכנן מהלכים באופן הוליסטי ואינטגרטיבי, עם שיקולי "עלות תועלת" המאפשרים להימנע מטעויות אך גם לנוע קדימה באופן יעיל ומקדם,

חוזקה תעסוקתית – ניהול משימות

בעל.ת יכולת לפתור ביעילות בעיות מורכבות במסגרות זמן ברורות ומוגדרות.

מנהל.ת המשימות רואה את ה"תמונה הגדולה" הכוללת את האילוצים, המשאבים, ההזדמנויות והסיכונים המאפיינים את סביבתו. בו בזמן, נשאר.ת מנהל.ת המשימות על הקרקע, לא מפספ.ת יעדים לטווח הקצר, לתעדף דחיפויות ופשוט – לגרום לדברים לקרות.

מנהל.ת המשימות יודע.ת להתמודד בצורה עצמאית עם מגוון רחב של משימות וניהול ההתקדמות שלהן באופן מושכל. מנהל.ת המשימות מקבל.ת החלטות על אופן הביצוע המיטבי לכל משימה – השיוך של המשימות לעובדות ולעובדים, לוחות הזמנים הנדרשים, לוקח.ת בחשבון אילוצים, "בלת"מים" וכל שיקול שיכול להשפיע על ביצוע המשימה.

מנהלות ומנהלי המשימות יבואו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ביכולת לפתור בעיות מורכבות ביעילות בתפקידים הדורשים ניהול עצמאי וניהול

מיומנויות בולטות

תכלול

הפגינ.ה יכולת תכלול בניתוח עמדות מורכבות, שיש בהן הרבה מאד אפשרויות ושיקולים שצריך להביא בחשבון. ריבוי אפשרויות נוצר במצבים עם מגוון משאבים, מספר רב של שחקנים ומרחב גדול לפעולה. חשיבה במצב כזה מחייבת להחזיק בראש תמונה עשירה בפרטים, להתייחס לכל הרכיבים של מרחב הבעיה ולהביא בחשבון איומים וסיכונים.

  • מגוון רחב של שיקולים
  • מספר רב של אפשרויות פעולה
  • התחשבות באיומים וסכנות

יעילות

פעל.ה ביעילות במשחק בצורה שבאה לידי ביטוי ביכולת להספיק כמה שיותר במסגרת זמן מוגבל. באתגרים בהם מסגרת הזמן מוגבלת, החשיבה שלנו יעילה כשנפעיל שיקולים פרקטיים שמאזנים בין כמות לאיכות. יעילות גבוהה מאזנת בין ניסיון להשיג וודאות על ידי מחשבה מרובה לבין תנועה מהירה המאפשרת להגיע להספק גבוה.

  • תכלול מגבלות זמן
  • איזון בין כמות לאיכות
  • הספק גבוה

התמודדת עם לחץ זמן

הפגינ.ה ביצועים טובים בתנאי לחץ זמן. רמת הביצוע באתגרים בהם ניתן זמן קצוב לביצוע משימה לא נפלה מרמת הביצוע באתגרים ללא מגבלת זמן ולעיתים אף השתפרה. הצליח.ה לנטרל את הלחץ, להתמקד במשימה, לשמור על דריכות וקור רוח.

  • הספק גבוה
  • קור רוח
  • דריכות

:מיומנויות עבודה יישומיות

  • תכנון לוחות זמנים
  • הבנת סביבת העבודה
  • הבנת סביבת העבודה
  • אבחנה בין עיקר לטפל
  • הקצאת משאבים
  • מיקודמיקוד
  • בניה של סדר פעולות
  • תעדוף וקבלת החלטות

:תפקידים לדוגמא

  • ראש צוות
  • ניהול פרויקטים
  • אחראי.ת משמרת
  • מתאם.ת מחקר
  • מנהל.ת משרד
  • מפיק.ת אירועים
  • ראש לשכה
  • ניהול תיקי לקוחות